Wałki i rollery do masażu, odchudzania i ćwiczeń. W jakich schorzeniach pomogą?

28-01-2019

Wałki i rollery do masażu, odchudzania i ćwiczeń. W jakich schorzeniach pomogą i jak umiejętnie z nich korzystać

Niepozorne akcesoria fitness, jakimi są wałki i rollery do masażu to skuteczne narzędzia, których działanie nie tylko relaksuje, ale wspiera proces odchudzania czy walkę z różnymi dolegliwościami. Oczywiście żaden z nich, używany samodzielnie, nie przyniesie efektownych rezultatów, ale wspierając się rozsądną dietą, czy – w przypadku schorzeń – pomocą fizjoterapeuty lub lekami, uzyskamy zadowalające wyniki. Poniżej podpowiemy, jak stosować wałek do masażu, jak wybrać roller

Roller do masowania ciała

Rodzaje sprzętu fitness do masażu i odchudzania

Sklepy sportowe oferują wiele rodzajów urządzeń, których zadaniem jest masaż i pomoc w odchudzaniu. Na uwagę na pewno zasługują masażery do ciała. Ten sprzęt pobudza działanie układu limfatycznego, dzięki czemu z organizmu usuwane są toksyny oraz rozbijane są komórki tłuszczowe. To prowadzi do ujędrnienia i wygładzenia ciała, likwidacji cellulitu oraz spadku na wadze. Natomiast wałek do ćwiczeń fitness to przyrząd skierowany bardziej na rozmasowywanie ciała. Prawidłowo stosowany ugniata przykurczone mięśnie, stopniowo powodując rozluźnienie tkanek i zmniejszenie bólu.

Ćwiczenia kręgoslupa karku roller

Jak wybrać odpowiedni masażer

Masażery możemy podzielić na ręczne i elektryczne. Oba rodzaje poprawiają krążenie, polepszają samopoczucie, a także pozytywnie wpływają na wygląd sylwetki. Masażery ręczne są niewielkie i niedrogie, co jest ich największymi zaletami. Niestety, aby ich używać, należy wykorzystać siłę własnych mięśni, co prowadzi do szybkiego zmęczenia i zniechęcenia się. Masażery elektryczne to wygodna alternatywa, sprzęt prawie całkowicie wyręcza nas przy wykonywaniu ruchów masujących. Większość modeli ma też możliwość wybrania siły i prędkości masażu, dzięki czemu bez wysiłku dobieramy moc do własnych preferencji.

Roller jakie partie ciała i schorzenia leczy

Roller do ciała to świetnie urządzenie dla wszystkich osób aktywnych fizycznie, a także dla każdego, kto cierpi na urazy po kontuzjach czy wypadkach. Ciekawostką będzie, że na zastosowanie rollera do leczenia schorzeń wpadł amerykański fizjoterapeuta Sean Gallagher, w czasie terapii z kontuzjowanymi tancerzami. Roller to sprzęt do gimnastyki w domu, który powinien znaleźć się w zasobach każdego dorosłego człowieka, bez względu na jego tryb życia. Jedni spędzają po osiem godzin dziennie w pozycji siedzącej za biurkiem, drudzy tyle samo czasu pracują fizycznie dźwigając ciężary, a jeszcze inni lubią zakończyć wieczór godzinnym joggingiem. Wszystkich łączy jedno – powtarzalność działań. Wielokrotne ruchy tych samych mięśni (lub ich bezruch) prowadzą do powstania obszarów przeciążonych i napiętych. Aby zniwelować ból i napięcie w tych miejscach, warto korzystać ze specjalistycznego sprzętu. I tak roller do masażu kręgosłupa pomoże każdemu, kto większą część dnia spędza siedząc przy komputerze, za to masowanie nóg i dolnych partii ciała zniweluje ból i przykurcze u miłośników biegania. Roller rehabilitacyjny – w przypadku osób po ciężkich wypadkach i urazach – powinien być dobierany po konsultacji z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Wałek do ćwiczen

Jakie wybrać hula hop na odchudzanie?

Hula hop to przyrząd znany wszystkim małym dziewczynkom. Nie każdy natomiast wie, że to urządzenie, oprócz zabawy, może służyć do gimnastyki ciała, rzeźbienia sylwetki a tym samym do chudnięcia. Obręcz hula hop najczęściej umieszcza się na wysokości bioder, ale można używać jej także do ćwiczenia przedramion lub łydek. Jest to prosty sprzęt, ale dający wiele możliwości treningu – zupełnie jak kołyska do ćwiczeń . Na rynku można spotkać się z dwoma rodzajami hula hop – klasycznym oraz masującym. Klasyczne to najzwyklejsze hula hop – różniące się dziecięcego jedynie większą średnicą. To hula hop polecane jest osobom początkującym, które dopiero uczą się technicznego posługiwania sprzętem. Regularne treningi na takim hula hop, wraz ze zbilansowaną dietą, wpłyną na utratę masy ciała. Osobom bardziej doświadczonym oraz oczekującym szybszych efektów, polecamy zapoznać się z hula hop masującym. Ten rodzaj sprzętu po wewnętrznej stronie obręczy umieszczone ma wypukłości lub fale (w zależności od modelu), które przy każdym ruchu masują ciało i rozbijają tkankę tłuszczową. Używanie tego rodzaju hula hop daje zdecydowanie lepsze rezultaty w kwestii odchudzania, jednakże sam sprzęt jest cięższy od klasycznego i korzystanie z niego wymaga większej siły fizycznej.

Jak ćwiczyć z wałkiem piankowym?

Wałki do ćwiczeń można zakupić w wielu kolorach, rozmiarach oraz stopniach twardości. Ta różnorodność powstała nie po to, aby cieszyć oko, ale ze względu na to, że każdy z nich jest przeznaczony do innych partii ciała oraz dla osób o różnych preferencjach i stopniach wygimnastykowania. Zastanawiając się, jaki roller wybrać, powinniśmy być świadomi swojej kondycji fizycznej oraz celu, do jakiego sprzętu ma służyć. I tak osoby niećwiczące często oraz szczupłe nie powinny sięgać od razu po wałki bardzo twarde. Takie rollery są dedykowane osobom, które mają już pojęcie o rolowaniu oraz rozbudowane mięśnie. Wybierając rozmiar wałka należy zadać sobie pytanie, czy będziemy skupiać się na wybranym paśmie mięśniowym, okolicach kręgosłupa czy też zależy nam po prostu na bardziej uniwersalnym narzędziu, z którego będziemy mogli robić wieloraki użytek. Jeżeli chcemy mieć sprzęt uniwersalny, celujmy w te większe modele. Kiedy zakupimy roller, ćwiczenia z nim to proste i przyjemne zadanie. Nikogo nie zaskoczy fakt, że ćwiczenia z wałkiem, polegają na jego rolowaniu. Aby trening przyniósł rezultaty, rolowanie każdej partii ciała należy powtórzyć około 10 razy oraz nie zniechęcać się niewielkim bólem, który może towarzyszyć przez kilka pierwszych godzin gimnastyki oraz krótko po jej zakończeniu.

Kółko do ćwiczen

Przykładowe ćwiczenia z rollerem:

 • Siedząc na podłodze, wyprostuj nogi i poniżej kolan umieść roller, dłonie umieść za plecami i podnosząc biodra i miednicę, przesuwaj wałek w kierunku kostek i z powrotem,

 • Leżąc na plecach, ułóż roller wzdłuż kręgosłupa tak, aby mieć go pod pośladkami. Wymachuj naprzemiennie nogami do góry (tzw. nożyce), pamiętając, aby nieaktywna kończyna spoczywała na rollerze.

Wypróbuj także inne akcesoria fitness, które wspomogą ćwiczenia i walkę z różnymi dolegliwościami.

Zobacz również