Zielone koktajle oczyszczające – skuteczny detoks organizmu sportowca

21-04-2021

1.1 Zielone koktajle – czy mają właściwości oczyszczające?

Powszechnie wiadomo, że błonnik zawarty w wielu składnikach pokarmowych działa oczyszczająco na nasz układ trawienny. Bogatym źródłem tego elementu żywieniowego są owoce oraz warzywa, także te w zielonym kolorze. Działanie oczyszczające nie ma jednak ścisłego związku wyłącznie z pozytywnym oddziaływaniem błonnika. Zielone koktajle oczyszczające przyspieszają metabolizm, a tym samym zwiększają intensywność procesów redukcyjnych tkanki tłuszczowej. Fakt ten został potwierdzony przez naukowców z Uniwersytetu z Ulm. Według badań niemalże 2/3 ankietowanych utraciło symptomy zespołu metabolicznego, w wyniku regularnego spożywania zielonych koktajli w stylu smoothie (więcej informacji: https://prosportowy.pl/blog/6-zdrowych-pomyslow-na-koktajle-odchudzajace-na-sniadanie-n171). Podkręcony metabolizm jest ważny także w kontekście pozbywania się toksyn czy szkodliwych produktów przemiany materii. Zmotywowany organizm jest w stanie szybciej i skuteczniej niwelować zagrożenia, co wpływa na poprawę ogólnego samopoczucia, lepszy stan zdrowia i odpowiednie przygotowanie organizmu do intensywnego wysiłku fizycznego.

Zielone koktajle – czy mają właściwości oczyszczające?

1.2 Przepisy na zielone koktajle oczyszczające

Wielu z nas będzie z pewnością gorączkowo wyszukiwać informacji o treści "zielone koktajle przepisy". Idąc jednak za ciosem, chcemy przedstawić tutaj kilka przydatnych rad, dzięki którym przygotowanie zdrowych i smacznych zielonych smoothie będzie dziecinnie proste. Ostrzegamy jednak, że z pewnością przyda nam się blender, który z pewnością posiada każdy fan zdrowego odżywiania. Dzięki niemu przygotujemy koktajl własnoręcznie, a zatem bezpiecznie i zdrowo. Bazą zielonych koktajlów będą liście sałaty. Możemy jako zamiennik stosować także inne, wartościowe rośliny - jarmuż, szpinak czy kapustę. W tym aspekcie panuje dowolność. Co dalej?

  • dodajemy zielone jabłko pozbawione twardych części;
  • cytrynę obraną ze skórki;
  • przyprawy - kawałek imbiru, ewentualnie imbir w proszku;
  • wodę niegazowaną.

Całość blendujemy przez kilkanaście sekund, czyli do uzyskania w miarę jednolitej konsystencji. Do napoju możemy dodać także suplementy około treningowe, które zazwyczaj stosujemy np. przed treningiem (po więcej informacji zajrzyj tutaj: https://prosportowy.pl/blog/proste-i-smaczne-okolotreningowki-co-jesc-przed-i-po-cwiczeniach--n140

1.3 Zielone koktajle oczyszczające – jakich niezbędnych składników dostarczają sportowcom w trakcie wysiłku?

Zielone koktajle na odchudzanie są polecane zarówno dla osób stosujących dietę bogatą w mięsa, jak i dla wegetarian dbających o swoją sylwetkę. W tym drugim przypadku mogą być nawet istotnym składnikiem posiłków, gdyż koktajle można niemalże dobrowolnie modyfikować i zwiększać ich kaloryczność. W konsekwencji mogą być traktowane jako pełnowartościowy posiłek, dostarczający wszystkich potrzebnych makroelementów oraz minerałów i witamin. Warzywa są nieocenioną bazą do tworzenia wegetariańskich posiłków, wobec czego są coraz chętniej wykorzystywane jako składnik diety dla sportowców. Przykłady? Bogate w tłuszcze awokado, obfite w węglowodany owoce, szpinak pełen białka i błonnika. Można z tego skomponować energetyczny, pełnowartościowy miks, zawierający ogromne ilości przydatnych mikroelementów (po więcej informacji i przykładowych przepisów sięgnij tutaj: https://prosportowy.pl/blog/jak-zaczac-diete-pod-budowanie-masy-miesniowej-przykladowe-menu-miesne-i-wege--n174.

1.4 Zielone koktajle właściwości – czy chlorofil z zielonych warzyw jest zdrowy dla sportowców?

Chlorofil to specyficzna substancja znajdująca się w roślinach, która jest odpowiedzialna za ich charakterystyczną zieloną barwę. Chlorofil ma niezwykle dobroczynne właściwości, wspomagające organizm człowieka. Dowiedziono, iż ta substancja roślinna wpływa na intensywniejszy proces produkcji hemoglobiny. Dlaczego to ważne? Hemoglobina transportuje życiodajny tlen, który dla sportowców jest szczególnie ważny w kontekście zwiększenia wydolności treningowej. Chlorofil wzmaga procesy regeneracyjne komórek, pomaga w zasklepianiu się ran, wspomaga proces trawienia składników pokarmowych. Choć organizm człowieka bez chlorofilu może przetrwać, to jego obecność w ciele jest niezwykle pozytywna i ważna. Gdyby spojrzeć na jego charakterystykę, to przede wszystkim możemy stwierdzić, iż jest on stworzony dla sportowców i ludzi żyjących w ciągłym biegu. Zielone koktajle z jarmużem, które są bogate w tę substancję, wpływają także na szybsze procesy rozkładowe tłuszczów. Nie można jednak zapomnieć o zrównoważonym i odpowiedzialnym odżywianiu w ciągu całego dnia (Zielone koktajle detoks to nie wszystko. Po zestaw ćwiczeń i porady dietetyczne przejdź tu: https://prosportowy.pl/blog/sylwetka-na-lato-zestaw-cwiczen-i-porad-dietetycznych-na-poprawe-kondycji-n180.

1.5 Jak przeprowadzić zdrowy detoks organizmu?

Koktajle warzywne zielone mogą być ważnym elementem w procesie detoksykacji organizmu. Dzięki dużej zawartości błonnika, są one sposobem na oczyszczenie żołądka i jelit. Wpływają także na zastopowanie nadmiernego łaknienia, co pozwala nam łatwiej trzymać się założeń jadłospisowych. Oczyszczający błonnik tworzy korzystne środowisko do produkcji pożytecznych bakterii trawiennych (więcej o tym napisano tutaj: https://prosportowy.pl/blog/co-i-kiedy-jesc-na-diecie-pory-posilkow-oraz-zestawy-dietetyczne-n159, sprawdź także sekcję "Zielone koktajle właściwości" na innych podstronach). Zdrowe zielone koktajle są również prawdziwą bombą witaminową. Posiadają szereg przeciwutleniaczy, wyłapujących i dezaktywujących wolne rodniki. Regularnie pite smoothie wzmacniają organizm, przyspieszają procesy metaboliczne, w tym przyczyniają się do redukcji ilości toksyn. Stanowią zdrowy sposób na detoksykację, bez używania sztucznych substancji chemicznych.

1.6 Dlaczego warto pić zielone smoothie?

Zielone smoothie pozwala przemycić w posiłku pożądaną ilość owoców i warzyw, dlatego jest sposobem na łatwiejsze wypełnianie założeń dietetycznych. Zielony koktajl oczyszcza organizm, dostarcza mu wszelkich potrzebnych mikro oraz makroelementów, działa aktywująco na metabolizm. Chlorofil wzmaga produkcję hemoglobiny, a przeciwutleniacze zawarte w napoju zmniejszają aktywność wolnych rodników. Zielony miks można uzupełniać niemalże wszystkim: ulubionymi okołotreningówkami, kreatyną, płatkami owsianymi czy kolagenem w proszku (o tym, jaką rolę spełnia kolagen dla sportowców, dowiedzie się stąd: https://prosportowy.pl/blog/kolagen-na-bolace-stawy-co-warto-wiedziec-o-jego-dzialaniu-n178. Rozsądne i systematyczne stosowanie zielonych koktajli wpływa pozytywnie na organizm: wzmacnia ciało, redukuje stres oksydacyjny, podkręca spalanie kalorii.

Zobacz również