Ćwiczenia z taśmami oporowymi dla początkujących - ulubiony trening celebrytów

30-09-2021

Poszukując coraz lepszych technik treningu, możemy spotkać się z wieloma akcesoriami do ćwiczeń. Taśmy oporowe do ćwiczeń pokochali celebryci, a wraz z nimi wielu ludzi. Zainteresowanie takim rodzajem treningu stale rośnie, a wszystko za sprawą jego intensywności i szybkich efektów. Z naszego artykułu dowiesz się, czym są taśmy oporowe, czy możliwa jest rozgrzewka przy ich pomocy oraz jak mogą wyglądać poszczególne ćwiczenia z wykorzystaniem gum oporowych.

Czym taśmy oporowe różnią się od gum oporowych?

Taśmy oporowe, nazywane są zamiennie gumami oporowymi. Dlatego obu tych terminów używa się naprzemiennie. Często określane są one mianem gumowych, przez materiał, z którego są wykonane. Są długie i cienkie, z otwartym obwodem, wykonane z gumy bądź z materiału. Na początek lepsze będą taśmy gumowe, dopiero w miarę uzyskania techniki i doświadczenia można zaopatrzyć się w taśmy oporowe materiałowe. Wykorzystywane są one nie tylko do rozgrzewki czy rozciągania, ale także do wykonywania treningu zasadniczego. 

taśma oporowa do ćwiczeń w domu

Taśmy oporowe fitness – perfekcyjna rozgrzewka

Guma oporowa fitness jest idealnym przedmiotem, do wykonania perfekcyjnej rozgrzewki. Wszystko za sprawą stymulowania do pracy, praktycznie wszystkich mięśni ciała. Rozgrzewając się za pomocą ćwiczeń z gumami oporowymi, jesteśmy w stanie perfekcyjnie przygotować się do każdego treningu. Czasami wystarczy kilka przysiadów, skrętów tułowia czy wyprostów, ale także innych ruchów mobilizujących, aby w pełni przygotować nasz układ ruchu do intensywnego treningu. 

Taśmy oporowe zestaw – co wchodzi w jego skład?

Coraz częściej jednym z chętniej kupowanych sprzętów do ćwiczeń są taśmy oporowe. Wszystko przez wzgląd na niezwykłą efektywność treningu. Zestaw wyposażony jest najczęściej w kilka gum oporowych o różnym obciążeniu, uchwyt do drzwi, dzięki któremu trening jest możliwy w praktycznie każdym miejscu oraz rączki z uchwytami i worek do przechowywania. Dzięki temu możliwe jest przeprowadzenie treningu w celu utraty masy ciała, rehabilitacji, ale także wspomagająco do ćwiczeń w pilatesie, kulturystyce, jodze czy fitnessie. Takie gumy są dość małe, dlatego można zabrać je ze sobą praktycznie w każde miejsce.

tasma oporowa 2

Taśmy oporowe trening – wzmocnienie partii mięśniowych

Tak naprawdę taśmy oporowe pozwalają na wykonywanie wielu różnorodnych ćwiczeń. Mogą dać naprawdę niezły wycisk bez konieczności wykorzystywania innego sprzętu. Taśmy oporowe ćwiczenia - propozycje: 

  • Przysiady. Podczas wykonywania ćwiczenia należy stanąć na taśmie oporowej, a stopy rozstawić na szerokość swoich barków. Uchwyty lub koniec gumy powinny być mniej więcej na szczycie barków. Należy wykonać przysiad, pamiętając o wyprostowanych plecach i napiętych mięśniach brzucha. Kolana nie powinny wychodzić poza palce u stóp. Takie ćwiczenie warto powtórzyć około 10 razy.
  • Odwodzenie nogi w bok. powinna znaleźć się pod stopami, a jej końce należy chwycić w lewą dłoń. Następnie ciężar ciała przenosi się na lewą nogę, a prawą odsuwa w bok nad ziemią. Guma musi być maksymalnie napięta, a lewą nogę należy unieść wysoko bez przechylania ciała. Po kilku sekundach należy opuścić ją niżej i wykonać 10 powtórzeń, na każdą nogę. 
  • Skręty tułowia w podporze. Taśmę należy trzymać w dłoniach tak, aby rozkładając ręce, jej długość była wystarczająca. Powinno się przyjąć pozycję jak do pompek. Napinając gumę w tym ćwiczeniu, należy przenieść rękę do pionu, obracając się bokiem. Warto wykonać po 5 powtórzeń na każdą rękę. 
  • Prostowanie ramion w wyskoku. W tym ćwiczeniu konieczne jest ułożenie stóp na taśmie oraz uchwycenie jej końców w dłonie. Nogi powinny znajdować się na szerokości bioder. Należy zgiąć łokcie i unieść ramiona w bok, w sposób równoległy do ziemi. Następnie wykonać wyskok, prostując mocno ręce nad głowę. Opadać do półprzysiadu. Warto wykonać około 10 powtórzeń. 
  • Wyprosty ramion w przód. Należy stanąć w rozkroku na szerokość barków. Guma powinna znajdować się za plecami, a jej końce w dłoniach. Następnie trzeba wyciągnąć ręce w boki, tak ab znajdowały się równolegle do podłogi. W następnej kolejności konieczne jest wypchnięcie pięści w przód, tak aby wyprostować ręce. Wrócić do pozycji i powtórzyć 12 razy. 
  • Wiosłowanie w skłonie. Podczas wykonywania tego ćwiczenia koniecznie jest ustawienie nóg na środku taśmy, tak aby stopy były rozstawione na szerokość barków. Z wyprostowanymi plecami należy pochylić się w kierunku kolan, trzymając końce taśmy w dłoniach. W takiej pozycji konieczne jest ściąganie łopatek do siebie, a taśmy ku biodrom. Po powrocie do pozycji wyjściowej, ćwiczenie to należy powtórzyć 12 razy. 
  • Odciąganie taśmy na leżąco. Aby wykonać to ćwiczenie, konieczne jest umieszczenie środka taśmy przy jakimś uchwycie. Leżąc na płasko, ze zgiętymi kolanami, należy wyprostować ramiona ponad głowę i złapać za taśmę. Ćwiczenie to polega na podciąganiu jej od klatki piersiowej do kolan. Następnie należy powrócić do pozycji początkowej i powtórzyć ćwiczenie 10 razy. 

Tak naprawdę propozycji ćwiczeń może być całe mnóstwo, a trening z wykorzystaniem gum oporowych, z pozoru prosty, może dać niezły wycisk dla mięśni całego ciała. Warto korzystać z taśm oporowych w formie urozmaiceni codziennego treningu. 

Gumy oporowe i inne akcesoria, czyli jak urozmaicić trening

Taśmy oporowe fitness bez wątpienia są idealnym sposobem na urozmaicenie treningu. Ogromna możliwość wyboru ćwiczeń sprawia, że trening ten nigdy nie będzie nudny, a wręcz fascynujący. Oprócz gum oporowych, które idealnie nadają się do urozmaicenia codziennego treningu, warto postawić na drążek, który można zamontować w swoim domu. Dzięki ćwiczeniom wykonywanym przy jego użyciu można świetnie rozwinąć mięśnie grzbietu. Kolejną rzeczą jest kółko do ćwiczenia mięśni brzucha. Jest niewielkie, dlatego nie ma problemu z jego przechowywaniem, a potrafi zapewnić niezły wycisk mięśniom brzucha, sprawiając, że zyskają one naprawdę niepowtarzalny wygląd. Spośród akcesoriów do ćwiczeń warto posiadać również pasy Trx, na których świetnie można ćwiczyć nawet w lesie czy hotelowym pokoju. Przede wszystkim świetnie rozwijają wiele mięśni, wpływając tym samym na piękny wygląd całej sylwetki. 

rozciąganie nogi taśmą oporową

Taśmy oporowe – ćwiczenia nie tylko dla celebrytów

Jako że ćwiczenia na taśmach oporowych pokochali szczególnie celebryci, wiele ludzi chce spróbować, jak działa trening za pomocą taśm na mięśnie całego ciała. Otóż okazuje się, że ćwiczenia z gumami dają porównywane efekty do ćwiczeń siłowych, a do tego są dużo mniej kontuzjogenne. Dlatego są idealną opcją dla osób, które nie znoszą pocić się na siłowni, a jedynie w zaciszu własnego domu, czy na świeżym powietrzu. Taki trening, zmusza do pracy wszystkie mięśnie ciała, dzięki temu podnosi się sprawność, ogólna kondycja i wydajność organizmu, a co najważniejsze ciało staje się jędrne, smukłe, a mięśnie mocne i silne. Taki trening jest jednak dużo łatwiejszy do wykonania dla kobiet niż dla mężczyzn, a wszystko ze względu na fakt, iż panie mają zupełnie inaczej rozłożone włókna mięśniowe. Taśmy oporowe trening jest odpowiedni nie tylko dla osób zaawansowanych, ale także początkujących. 

Zobacz również